Amennyiben hírlevelünk nem jelenne meg helyesen, kérjük kattintson ide!
|
|
|
A nemzetközi gyógyszeripar digitális kommunikációs hírei magyar szakembereknek az elmúlt hét terméséből.
|
|
|
|
|
A Cegedim Strategic Data (CSD) nemrégiben megjelent kutatása szerint a gyógyszeripari cégek digitális befektetése globálisan 40 százalékkal nőtt 2012-ben, míg az értékesítésre fordított összeg az Egyesült Államokban 10 százalékkal, a vezető európai piacokon pedig 12 százalékkal csökkent. Ahogy a gyógyszeripar egyre inkább digitális csatornákra épít, az orvosokkal való kommunikáció újabb ás újabb formái kerülnek előtérbe.→
|
|
Az internetes keresések monitorozása, ha nem is ad teljes képet egyes termékek, illetve témák népszerűségéről, bizonyos trendek követését lehetővé teszi. Az orvosi alkalmazásokra érkezett Google keresések 2007-ben kerültek előtérbe, számuk azóta folyamatosan és jelentősen nőtt. Földrajzi trendeket illetően a keresések főként a tengerentúlról érkeznek, de az egészségügyi alkalmazások népszerűsége világszerte növekszik.→
|
|
Az alábbi cikkben Bob Libbey, a Pfizer Digitális és Közösségi Kommunikációs vezetője számol be arról, hogyan születnek a közösségi médiával kapcsolatos döntések a gyógyszeripari cégen belül. Libbey szerint a legnagyobb nehézséget a jogi szabályozás, illetve irányelvek hiánya jelenti.→
|
|
A világhálón mára közel 700 millió weboldal érhető el. A felhasználók legtöbbször csupán egy kis számú portált látogatnak rendszeresen. A Marketing Grader korábbi átfogó elemzése többmillió weboldalt vizsgált meg. Az eredmények alapján a megtekintett portálok 72% nem tud új felhasználókat megszólítani, illetve visszatérő látogatókat szerezni.→
|
|
Vajon releváns-e még a kérdés: az Apple vagy a Microsoft termékei népszerűbbek a gyógyszeripari cégek körében? Az elmúlt években az iPad elsöprő sikert aratott az orvoslátogatás és gyógyszeripari kommunikáció terén. A táblagépek rendelése világszerte 142 százalékkal növekedett 2012 és 2013 között. Az eladások 40 százalékát az Apple termékei teszik ki, míg a Microsoft csupán a piac 3 százalékát irányítja. Az összes piaci szektort tekintve a táblagépek eladási listáját az Android készülékek vezetik mintegy 57 százalékkal. Vajon hogyan befolyásolják a gyógyszeripari kommunikációt az új technológiai trendek?→
|
|
A mobil egészségügy hatalmas lehetőségeket jelenthet a gyógyszeripar számára. Ez nem csupán vezeték nélküli megoldásokat, illetve a helyhez kötöttség megszünését jelenti, hanem a szorosabb kommunikáció kialakításának új módját. Ehhez azonban a gyógyszeripar szereplőinek közvetlenebb, intenzívebb együttműködést kell kialakítania a mobil piac képviselőivel.→
|
|
A Health 2.0 Europe konferencia ezévben Londonban kerül megrendezésre. A digitális egészségügy jelentősebb szereplőinek rendezvényén most a Pharma7 hírlevél olvasói kedvezményesen vehetnek részt, az "AK2013" kóddal 15% kedvezménnyel regisztrálhatnak.
→
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
Ezt a friss magyar és nemzetközi forrásokból szemléző hírlevelet azért kapta, mert a velem vagy munkatársaimmal folytatott személyes beszélgetések alapján úgy vélem, hogy az itt található információk érdekesek és hasznosak lehetnek mindennapi munkája során. Ha úgy gondolja, hogy kollégái is szívesen olvasnák hírlevelünket, kérem, erre a linkre kattintva ossza meg azt velük! A hírlevél tartalmával kapcsolatban felmerülő bármilyen kérdését vagy megjegyzését kíváncsian várom itt.
Üdvözlettel,
Gyarmati Gábor
|
|
|
|
|