Amennyiben hírlevelünk nem jelenne meg helyesen, kérjük kattintson ide!
|
|
|
A nemzetközi gyógyszeripar digitális kommunikációs hírei magyar szakembereknek az elmúlt hét terméséből.
|
|
|
|
|
Számos kommunikációs csatorna, amely mára már nélkülözhetetlenné és a társadalom szerves részévé vált, néhány éve még nem is létezett. Ebben a gyorsan változó környezetben nehéz előre megjósolni az újonnan megjelenő trendeket. Az alábbi cikk mégis erre vállalkozik. Melyek lesznek a legfontosabb területek, témák a gyógyszeripari digitális kommunikáció terén?→
|
|
Az év végéhez közeledve számos, 2011 legnépszerűbb termékeit felsoroló online lista születik. Így az Apple is közzétette legnagyobb számban letöltött egészségügyi, fitness és orvosi alkalmazásainak listáját. Ezen cikkben az idén legkedveltebb laikusoknak és szakembereknek szánt mobil applikációiról olvashatunk. →
|
|
A tény, miszerint a gyógyszeripari Twitter profiloknak többezer követőjük van, kiemelt figyelmet érdemel. Ez azt jelenti, hogy vannak, akik igenis érdeklődnek a gyógyszeripari cégek tevékenysége, mondanivalója iránt. A média képviselői számára a legújabb sajtóközlemények lehetnek érdekesek, a befektetők a készítmények tesztelésének részleteit tarthatják fontos információnak, míg a betegek a kezelésekről szeretnének többet megtudni. A különböző csoportok tájékoztatása gyorsan és hatékonyan lehetséges a Twitter segítségével. →
|
|
Az e-patient kifejezés azokra a betegekre, egészségügy iránt érdeklődőkre vonatkozik, akik az internetet használják forrásként egy-egy betegséggel, illetve orvosi kérdéssel kapcsolatos információszerzésre. A tájékozódás eszközeként sokszor elektronikus kommunikációs csatornákat használnak, amelyeken keresztül más páciensek segítségével gyűjtenek információt akár családtagjaik, barátaik, vagy saját betegségükkel kapcsolatosan.→
|
|
Bár minden fórumon az internet térhódításáról lehet hallani, a gyógyszeripar továbbra is a hagyományos médiumokban költ hirdetésekre a legtöbbet. A legutóbbi felmérések szerint a TV reklámok a hirdetési kiadások 63 százalékát tették ki a tengerentúlon. A magazinokban megjelenő reklámokra fordított összeg szintén jelentősen emelkedett, mintegy 8.7 százalékkal.→
|
|
Érdemes-e várni az egységes közösségi média irányelvekre a gyógyszeripari digitális stratégiák kidolgozása előtt? A folyamatosan növekvő internetpenetráció következtében a közösségi felületek immár elengedhetetlen részét képezik az üzleti kommunikációnak. Számos gyógyszeripari cég azonban nem használja ki az online interakció és közösségi médiumok nyújtotta lehetőségeket. →
|
|
A 2011 őszén megrendezett második Health 2.0 Europe konferencia hatalmas sikert aratott. A rendezvényen számos egészségügyi üzletember, informatikus, betegszervezet, egészségügyi szakember, hivatali képviselő, biztosító és gyógyszeripari cég vett részt. A Health 2.0 Europe következő eseményére szintén Berlinben kerül sor 2012. november 6-7. között. A konferencia célja az európai health 2.0 közösség további motiválása, népszerűsítése elismert előadók és új programok segítségével.→
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ezt a friss magyar és nemzetközi forrásokból szemléző hírlevelet azért kapta, mert a velem vagy munkatársaimmal folytatott személyes beszélgetések alapján úgy vélem, hogy az itt található információk érdekesek és hasznosak lehetnek mindennapi munkája során. Ha úgy gondolja, hogy kollégái is szívesen olvasnák hírlevelünket, kérem, erre a linkre kattintva ossza meg azt velük! A hírlevél tartalmával kapcsolatban felmerülő bármilyen kérdését vagy megjegyzését kíváncsian várom itt.
Üdvözlettel,
Gyarmati Gábor
|
|
|
|
|